Mövenpick Hotels
Door Online Opvallers valt Mövenpick weer op
Mövenpick, een toonaangevend hospitality-merk, erkende de noodzaak om de online communicatie op social media te professionaliseren. Het bedrijf wilde zijn organische bereik vergroten en effectief communiceren met zijn doelgroep. Om dit te bereiken, ging Mövenpick een samenwerking aan met Online Opvallers om een uitgebreide social media- en contentstrategie te ontwikkelen en uit te voeren.
Online Opvallers werkte nauw samen met het team van Mövenpick om een social media-strategie op te stellen op basis van duidelijke KPI's. De strategie werd niet alleen op nationaal niveau ontworpen, maar ook vertaald naar lokale strategieën voor elke locatie van Mövenpick, inclusief de hotels in Duitsland. Online Opvallers identificeerde lokale partners om de aanwezigheid van het merk te versterken en werkte aan samenwerkingsverbanden om de lokale betrokkenheid te vergroten. Om een vlotte uitvoering van de strategie te garanderen, ontwikkelde Online Opvallers scripts voor fotoshoots waarmee ze in slechts twee uur een maand aan content konden maken voor elke locatie. Het team herhaalde dit proces elke maand en paste de strategie indien nodig aan.
Uitbreiding naar de rest van Europa
De samenwerking tussen Mövenpick en Online Opvallers was succesvol, waardoor HRG/Accor dezelfde strategie toepaste op al zijn locaties in Zwitserland en Duitsland. Het team volgde dezelfde werkwijze en Online Opvallers voorzag Mövenpick van copywriting- en vertaaldiensten in het Frans en Duits. Mövenpick profiteerde van de samenwerking door niet alleen het bereik op social media te vergroten, maar ook door zijn eigen unieke beeldbank op te bouwen met originele foto's van kamers, personeel, gerechten en sfeerbeelden. Het hospitality-merk gebruikte deze afbeeldingen voor andere marketingdoeleinden, zoals e-mailcampagnes en offline advertenties.
Dankzij de samenwerking met Online Opvallers kon Mövenpick een uitgebreide social media- en contentstrategie ontwikkelen die resulteerde in een groter organisch bereik en betrokkenheid van de doelgroep. Het hospitality-merk bouwde ook zijn eigen unieke beeldbank op, die het kon gebruiken voor andere marketingcampagnes. Als u geïnteresseerd bent in het uitbesteden van uw social media, neem dan contact op met Lisette via lisette@onlineopvallers.nl om meer te weten te komen over de diensten die Online Opvallers biedt.